| 34E | New England | Allocations 1962 | |||||||||
| Pre Grouping Ownership - Great Northern Railway | opened: | 1852 | prior to Jan 1950 | NW E | |||||||
| type: | A brick-built 9TS through-road shed. Rebuilt in 1952 | closed: | 1965 | Feb 1950 - Jan 1958 | 35A | ||||||
| location: | On the east side of the line, north of Peterborough North station. | Feb 1958 - 1965 | 34E | ||||||||
| Abbreviations | I - Ivatt | GCR - Great Central Railway | GNR - Great Northern Railway | ||||||||
| BR - British Railways | WD - War Department | SB - stationary boiler | |||||||||
| Saturday 27 January 1962 | 34E | total: | 82 | ||||||||
| L1 2-6-4T | cl 4MT 2-6-0 (I) | V2 2-6-2 | A3 4-6-2 | WD 2-8-0 | |||||||
| 67778 | 34E S | 43067 | 34E | 60803 | 34E | 60082 | 52B Neil Gow | 90031 | 34E | ||
| 67795 | 34E R | 43081 | 34E | 60828 | 50A | A1 4-6-2 | 90037 | 40E | |||
| N2 0-6-2T (GNR) | 43082 | 34E | 60829 | 34E | 60137 | 52B Redgauntlet | 90075 | 34E | |||
| 69504 | 34E S | 43089 | 34E | 60830 | 34E | B1 4-6-0 | 9F 2-10-0 | 90129 | 34E | ||
| 69520 | 34E S | 43151 | 34E | 60841 | 34E | 61070 | 34E | 92035 | 34E | 90146 | 34E R |
| 69529 | 34E S | K2 2-6-0 (GNR) | 60862 | 34A | 61073 | 34E | 92038 | 34E | 90151 | 34E | |
| 69546 | 34E | 61742 | 34E SB | 60871 | 34A | 61074 | 34E | 92141 | 34E | 90189 | 36C |
| 69575 | 34E | K3 2-6-0 (GNR) | 60874 | 34E | 61091 | 34E | 92147 | 34E | 90253 | 34E | |
| 69579 | 34E | 61805 | 34E | 60899 | 36A | 61207 | 34E | 92182 | 34E | 90270 | 34E |
| 69583 | 34E | 61825 | 34E | 60914 | 34E | 61272 | 34E | 92183 | 34E | 90439 | 34E R |
| J50 0-6-0T (GNR) | 61830 | 34E | 60924 | 34E | 61302 | 34E | 92185 | 34E | 90490 | 34E | |
| 68961 | 34E R | K1 2-6-0 | 60956 | 34E | 61331 | 34E | 92186 | 34E | 90502 | 34E | |
| 68971 | 34E R | 62015 | 36E | 61391 | 34E | 92187 | 34E | 90551 | 36A | ||
| 68976 | 34E | 62054 | 36E | 0-6-0 diesels | 92196 | 40B | 90613 | 34E | |||
| 68989 | 34E | J6 0-6-0 (GNR) | D3440 | D3449 | D3451 | 15004 | O2 2-8-0 (GNR) | 90665 | 34E | ||
| 64177 | 34E | D3445 | D3452 | D3453 | 63967 | 34E | 90730 | 34E | |||
| SB - stationary boiler | R - Repair Shop | S - stored | |||||||||
| Shed Codes | 34A Kings Cross | 34E New England | 36A Doncaster | 36C Frodingham | 36E Retford | ||||||
| 40B Immingham | 40E Colwick | 50A York | 52B Heaton | ||||||||
| Sunday 11 February 1962 | 34E | total: | 98 | ||||||||
| L1 2-6-4T | V2 2-6-2 | A3 4-6-2 | WD 2-8-0 | ||||||||
| 67778 | 34E S | 60803 | 34E | 60950 | 34A | 60047 | 34F Donovan | 90050 | 34E | ||
| 67791 | 34E R | 60829 | 34E | 60956 | 34E | 60048 | 34F Doncaster | 90055 | 34E | ||
| 67795 | 34E R | 60830 | 34E | 60966 | 34E R | 60108 | 34E Gay Crusader | 90130 | 34E | ||
| N2 0-6-2T (GNR) | 60841 | 34E | cl 4MT 2-6-0 (I) | 60111 | 34F Enterprise | 90146 | 34E R | ||||
| 69504 | 34E S | 60845 | 34E | 43067 | 34E | A2/3 4-6-2 | 90169 | 34E | |||
| 69512 | 34E | 60847* | 50A | 43082 | 34E | 60513 | 34E Dante | 90180 | 34E | ||
| 69520 | 34E S | 60867 | 34E | 43084 | 34E | B1 4-6-0 | 9F 2-10-0 | 90246 | 34E | ||
| 69529 | 34E S | 60874 | 34E | 43088 | 34E | 61047 | 41A | 92037 | 34E | 90425 | 36C |
| 69546 | 34E | 60877 | 50A | 43089 | 34E | 61070 | 34E | 92039 | 34E | 90490 | 34E |
| 69575 | 34E | 60880 | 34E | 43146 | 34E | 61073 | 34E | 92040 | 34E | 90502 | 34E |
| 69579 | 34E | 60881 | 34E | 43150 | 34E | 61207 | 34E | 92041 | 34E | 90514 | 34E |
| 69583 | 34E | 60889 | 36A | 43151 | 34E | 61210 | 34E | 92044 | 34E | 90653 | 33B |
| J50 0-6-0T (GNR) | 60893 | 34E | 43153 | 34E | 61227 | 40E | 92141 | 34E | 90665 | 34E | |
| 68961 | 34E R | 60897 | 36A | K2 2-6-0 (GNR) | 61272 | 34E | 92145 | 34E | 90717 | 34E | |
| 68971 | 34E R | 60899 | 36A | 61742 | 34E SB | 61282 | 34E | 92146 | 34E | 90730 | 34E |
| 68976 | 34E | 60902 | 34A | K3 2-6-0 (GNR) | 61302 | 34E | 92147 | 34E | O2 2-8-0 (GNR) | ||
| J6 0-6-0 (GNR) | 60906 | 34E | 61805 | 34E | 61331 | 34E | 92149 | 34E | 63982 | 34F R | |
| 64177 | 34E S | 60912 | 34E R | 61830 | 34E | 92173 | 36A | ||||
| 64253 | 34E | 60924 | 34E | 61864 | 34E | 92178 | 34E | ||||
| S - stored | 60936 | 36A | SB - stationary boiler | 92180 | 34E | ||||||
| R - Repair Shop | 60943 | 36A | 92186 | 34E | |||||||
| Shed Codes | 33B Tilbury | 34A Kings Cross | 34E New England | 34F Grantham | 36A Doncaster | ||||||
| 36C Frodingham | 40E Colwick | 41A Sheffield Darnall | 50A York | ||||||||
| Sunday 18 February 1962 | 34E | total: | 104 | ||||||||
| L1 2-6-4T | V2 2-6-2 | A4 4-6-2 | 9F 2-10-0 | WD 2-8-0 | |||||||
| 67778 | 34E S | 60803 | 34E | 60014 | 34A Silver Link | 92036 | 34E | 90031 | 34E | ||
| 67791 | 34F | 60817 | 34E | 60017 | 34A Silver Fox | 92039 | 34E | 90096 | 34E S | ||
| 67795 | 34E S | 60821 | 34E | A3 4-6-2 | 92040 | 34E | 90106 | 34E | |||
| N2 0-6-2T (GNR) | 60839 | 50A | 60061 | 34A Pretty Polly | 92041 | 34E | 90129 | 34E | |||
| 69504 | 34E S | 60845 | 34E | 60073 | 52B St. Gatien | 92042 | 34E | 90165 | 34E | ||
| 69512 | 34E | 60866 | 34E | A2/3 4-6-2 | 92140 | 34E | 90253 | 34E | |||
| 69520 | 34E S | 60874 | 34E | 60513 | 34E Dante | 92142 | 34E | 90439 | 34E | ||
| 69529 | 34E S | 60881 | 34E | 60514 | 34E Chamossaire | 92148 | 34E | 90490 | 34E | ||
| 69546 | 34E S | 60893 | 34E | cl 4MT 2-6-0 (I) | B1 4-6-0 | 92178 | 34E | 90502 | 34E | ||
| 69575 | 34E S | 60899 | 36A | 43067 | 34E | 61070 | 34E S | 92180 | 34E | 90577 | 40A |
| 69583 | 34E | 60906 | 34E | 43081 | 34E | 61073 | 34E S | 92181 | 34E | 90618 | 34E |
| J50 0-6-0T (GNR) | 60909 | 36A | 43082 | 34E | 61074 | 34E | 92182 | 34E | 90665 | 34E | |
| 68961 | 34E | 60912 | 34E | 43084 | 34E | 61088 | 40E | 92185 | 34E | 90730 | 34E |
| 68971 | 34E | 60948 | 34E | 43089 | 34E | 61097 | 34E | 92186 | 34E | 0-6-0 diesels | |
| 68976 | 34E | 60956 | 34E | 43094 | 34E | 61109 | 41A | 92187 | 34E | D3441 | D3453 |
| 68989 | 34E | 60963 | 50A | 43151 | 34E | 61210 | 34E | 92189 | 36A | D3445 | D3485 |
| K3 2-6-0 (GNR) | 60966 | 34E | 43153 | 34E | 61231 | 36E | O2 2-8-0 (GNR) | D3447 | D3629 | ||
| 61805 | 34E S | K2 2-6-0 (GNR) | J6 0-6-0 (GNR) | 61272 | 34E | 63982 | 34F | D3449 | D3630 | ||
| 61810 | 34E | 61742 | 34E SB | 64177 | 34E S | 61331 | 34E S | J39 0-6-0 | D3450 | D4076 | |
| 61830 | 34E | stationary boiler | 64253 | 34E | S - stored | 64918 | 56B | D3451 | D4077 | ||
| Shed Codes | 34A Kings Cross | 34E New England | 34F Grantham | 36A Doncaster | 36E Retford | ||||||
| 40E Colwick | 41A Sheffield Darnall | 50A York | 52B Heaton | 56B Ardsley | |||||||
| Sunday 15 April 1962 | 34E | 4.20pm - 5pm | total: | 113 | |||||||
| L1 2-6-4T | V2 2-6-2 | A3 4-6-2 | 9F 2-10-0 | ||||||||
| 67778 | 34E S | 60800 ^ | 34A | 60051 | 52A Blink Bonny | 92035 | 34E | 92187 | 34E | ||
| 67795 | 34E S | 60821 | 34E | 60062 | 34E Minoru | 92036 | 34E | 92188 | 34E | ||
| N2 0-6-2T (GNR) | 60829 | 34E | 60108 | 34E Gay Crusader | 92037 | 34E | 92189 | 36A | |||
| 69504 | 34E S | 60853 | 34E | A1 4-6-2 | 92039 | 34E R | 92199 | 36A | |||
| 69512 | 34E | 60872 ^ | 36A | 60128 | 36A Bongrace | 92040 | 34E | WD 2-8-0 | |||
| 69520 | 34E S | 60880 | 34E | 60148 | 56C Aboyeur | 92041 | 34E | 90050 | 34E | ||
| 69529 | 34E S | 60893 | 34E | 60154 | 50A Bon Accord | 92042 | 34E | 90096 | 34E | ||
| 69575 | 34E S | 60906 | 34E | A2/3 4-6-2 | 92142 | 34E | 90129 | 34E | |||
| 69583 | 34E | 60912 | 34E | 60500 | 34E Edward Thompson | 92143 | 34E | 90130 | 34E | ||
| cl 4MT 2-6-0 (I) | 60914 | 34E | 60513 | 34E Dante | 92145 | 34E | 90154 | 34E | |||
| 43067 | 34E | 60924 | 34E | 60514 | 34E Chamossaire | 92146 | 34E | 90215 | 34E | ||
| 43081 | 34E | 60935 | 36A | B1 4-6-0 | 92147 | 34E | 90514 | 34E | |||
| 43082 | 34E | 60956 | 34E | 61047 | 41A | 61210 | 34E | 92148 | 34E | 90660 | 34E |
| 43084 | 34E | 60966 | 36A | 61070 | 34E S | 61272 | 34E | 92149 | 34E | 0-6-0 diesels | |
| 43088 | 34E | K3 2-6-0 (GNR) | 61073 | 34E S | 61302 | 34E | 92168 | 36A | 15004 | D3451 | |
| 43089 | 34E | 61825 | 34E | 61075 | 34E | 61331 | 34E S | 92172 | 36A | D3440 | D3452 |
| 43094 | 34E | 61830 | 34E | 61088 | 40E | 61391 | 34F | 92178 | 34E | D3441 | D3485 |
| 43146 | 34E | 61856 | 56B | 61091 | 34E | J50 0-6-0T (GNR) | 92179 | 34E | D3446 | D3488 | |
| 43150 | 34E | J6 0-6-0 (GNR) | 61097 | 34E | 68961 | 34E R | 92181 | 34E | D3447 | D3630 | |
| 43151 | 34E | 64253 | 34E | 61109 | 41A | 68971 | 34E R | 92182 | 34E | D3449 | D4075 |
| 43153 | 34E | K2 2-6-0 (GNR) | 61142 | 40E | 68976 | 34E | 92186 | 34E | D3450 | D4077 | |
| stationary boiler | 61742 | 34E SB | 61207 | 34E | 68989 | 34E | S - stored | R - Repair Shop | |||
| ^ V2 2-6-2 names : Green Arrow, King's Own Yorkshire Light Infantry | |||||||||||
| Shed Codes | 34A Kings Cross | 34E New England | 36A Doncaster | 40E Colwick | 41A Sheffield Darnall | ||||||
| 50A York | 52A Gateshead | 56B Ardsley | 56C Copley Hill | ||||||||
| Sunday 6 May 1962 | 34E | total: | 103 | ||||||||
| N2 0-6-2T (GNR) | V2 2-6-2 | A3 4-6-2 | 9F 2-10-0 | ||||||||
| 69504 | 34E S | 60803 | 34E | 60044 | 34A Melton | 92034 | 34E | 92189 | 36A | ||
| 69520 | 34E S | 60814 | 34A | 60108 | 34E Gay Crusader | 92037 | 34E | WD 2-8-0 | |||
| 69529 | 34E S | 60829 | 34E | A2/3 4-6-2 | 92041 | 34E | 90015 | 34E | |||
| 69546 | 34E | 60842 | 50A | 60513 | 34E Dante | 92044 | 34E | 90096 | 34E | ||
| 69575 | 34E S | 60858 | 34E | 60514 | 34E Chamossaire | 92140 | 34E | 90129 | 34E | ||
| 69579 | 34E | 60862 | 34A | B1 4-6-0 | K3 2-6-0 (GNR) | 92143 | 34E | 90165 | 34E | ||
| 69583 | 34E | 60866 | 34E | 61070 | 34E | 61810 | 34E | 92146 | 34E | 90239 | 34E |
| cl 4MT 2-6-0 (I) | 60871 | 34A | 61073 | 34E | 61830 | 34E | 92147 | 34E | 90270 | 34E | |
| 43067 | 34E | 60874 | 34E | 61074 | 34E | 61835 | 34E | 92148 | 34E | 90506 | 36A |
| 43082 | 34E | 60880 | 34E | 61075 | 34E | 61864 | 34E | 92175 | 36A | 90618 | 34E |
| 43084 | 34E | 60881 | 34E | 61097 | 34E | 61914 | 40E | 92176 | 36A | 90660 | 34E |
| 43088 | 34E | 60893 | 34E | 61183 | 41A | 0-6-0 diesels | 92178 | 34E | 90665 | 34E | |
| 43089 | 34E | 60897 | 36A | 61272 | 34E | D3441 | D3488 | 92179 | 34E | O4/8 2-8-0 (GCR) | |
| 43146 | 34E | 60912 | 34E | 61282 | 34E | D3446 | D3629 | 92180 | 34E | 63807 | 36C |
| 43151 | 34E | 60914 | 34E | 61302 | 34E | D3448 | D3630 | 92181 | 34E | J50 0-6-0T (GNR) | |
| K2 2-6-0 (GNR) | 60921 | 36A | 61331 | 34E | D3449 | D4075 | 92184 | 34E | 68961 | 34E | |
| 61742 | 34E SB | 60956 | 34E | 61391 | 34F | D3452 | D4076 | 92186 | 34E | 68976 | 34E |
| stationary boiler | 60966 | 34E | J6 0-6-0 (GNR) | D3485 | 15004 | 92187 | 34E | 68989 | 34E | ||
| S - stored | 64253 | 34E S | D3486 | 92188 | 34E | ||||||
| Shed Codes | 34A Kings Cross | 34E New England | 36A Doncaster | 36C Frodingham | 40E Colwick | ||||||
| 41A Sheffield Darnall | 50A York | ||||||||||
| Sunday 3 June 1962 | 34E | total: | 97 | ||||||||
| N2 0-6-2T (GNR) | V2 2-6-2 | A4 4-6-2 | WD 2-8-0 | 9F 2-10-0 | |||||||
| 69504 | 34E S | 60814 | 34A | 60006 | 34A Sir Ralph Wedgwood | 90015 | 34E | 92035 | 34E | ||
| 69520 | 34E S | 60821 | 34E | A3 4-6-2 | 90024 | 34E | 92036 | 34E | |||
| 69523 | 34E | 60845 | 34E | 60054 | 34F Prince of Wales | 90063 | 36A | 92038 | 34E | ||
| 69529 | 34E S | 60869 | 34E | 60062 | 34E Minoru | 90073 | 34E | 92039 | 34E | ||
| 69535 | 34E | 60880 | 34E | 60108 | 34E Gay Crusader | 90096 | 34E | 92040 | 34E | ||
| 69538 | 34E | 60881 | 34E | A1 4-6-2 | 90106 | 34E | 92042 | 34E | |||
| 69546 | 34E | 60906 | 34E | 60126 | 50A Sir Vincent Raven | 90129 | 34E | 92140 | 34E | ||
| 69579 | 34E | 60948 | 34E | 60155 | 52B Borderer | 90130 | 34E | 92143 | 34E | ||
| 69583 | 34E | 60956 | 34E | A2/3 4-6-2 | 90180 | 34E | 92144 | 34E | |||
| cl 4MT 2-6-0 (I) | B1 4-6-0 | 60500 | 34E Edmond Thompson | 90223 | 34E | 92147 | 34E | ||||
| 43084 | 34E | 61010* | 50B | 60513 | 34E Dante | 90269 | 34E | 92148 | 34E | ||
| 43089 | 34E | 61075 | 34E | 60514 | 34E Chamossaire | 90270 | 34E | 92149 | 34E | ||
| 43094 | 34E | 61174 | 34E | Britannia 4-6-2 | 90272 | 50B | 92171 | 36A | |||
| 43146 | 34E | 61207 | 34E | 70005 | 31B John Milton | 90498 | 36A | 92172 | 36A | ||
| 43150 | 34E | 61272 | 34E | K3 2-6-0 (GNR) | J50 0-6-0T (GNR) | 90613 | 34E | 92175 | 36A | ||
| 43153 | 34E | 61331 | 34E | 61825 | 34E | 68961 | 34E | 90665 | 34E | 92178 | 34E |
| O4/1 2-8-0 (GCR) | 61391 | 34F | 61830 | 34E | 68971 | 34E | 0-6-0 diesels | ||||
| 63707 | 40B | EE T4 diesel | 61835 | 34E | 68976 | 34E | D3440 | D3451 | D3486 | D3630 | |
| Peak' T4 diesel | D270 | 61912 | 34A | 68989 | 34E | D3446 | D3453 | D3487 | D4075 | ||
| D146 | S - stored | 61914 | 40E | D3447 | D3485 | D3629 | D4076 | ||||
| *B1 named : Wildebeeste | 15004 | ||||||||||
| Shed Codes | 31B March | 34A Kings Cross | 34E New England | 34F Grantham | 36A Doncaster | ||||||
| 40B Immingham | 40E Colwick | 50A York | 50B Hull Dairycotes | 52B Heaton | |||||||
| Sunday 12 August 1962 | 34E | total: | 95 | ||||||||
| N2 0-6-2T | A3 4-6-2 | WD 2-8-0 | 9F 2-10-0 | ||||||||
| 69523 | 34E | 60108 | 34E Gay Crusader | 90000 | 34E | 90270 | 34E | 92035 | 34E | ||
| 69529 | 34E | A1 4-6-2 | 90015 | 34E | 90304 | 40E | 92039 | 34E | |||
| 69546 | 34E | 60149 | 36A Amadis | 90024 | 34E | 90428 | 34E | 92041 | 34E | ||
| 69583 | 34E | 60150 | 50A Willbrook | 90031 | 34E | 90454 | 34E | 92042 | 34E | ||
| 69593 | 34E | A2 & A2/3* 4-6-2 | 90055 | 34E | 90490 | 34E | 92142 | 34E | |||
| cl 4MT 2-6-0 (I) | 60500* | 34E Edward Thompson | 90075 | 34E | 90502 | 34E | 92143 | 34E | |||
| 43081 | 34E | 60526 | 50A Sugar Palm | 90096 | 34E | 90514 | 34E | 92144 | 34E | ||
| 43082 | 34E | B1 4-6-0 | V2 2-6-2 | 90129 | 34E | 90613 | 34E | 92147 | 34E | ||
| 43084 | 34E | 61070 | 34E | 60803 | 34E | 90151 | 34E | 90618 | 34E | 92149 | 34E |
| 43150 | 34E | 61074 | 34E | 60817 | 34E | 90154 | 34E | 90660 | 34E | 92171 | 36A |
| 43153 | 34E | 61091 | 34E | 60821 | 34E | 90158 | 34E | 90665 | 34E | 92178 | 34E |
| K3 2-6-0 (GNR) | 61202 | 40A | 60845 | 34E | 90180 | 34E | 90683 | 36A | 92184 | 34E | |
| 61825 | 34E | 61207 | 34E | 60862 | 34A | 90185 | 34E | 90714 | 36C | 92187 | 34E |
| 61830 | 34E | 61210 | 34E | 60871 | 34A | 90215 | 34E | 90730 | 34E | 92188 | 34E |
| 61835 | 34E | 61272 | 34E | 60874 | 34E | 90223 | 34E | 0-6-0 diesels | |||
| EE T4 diesels | 61302 | 34E | 60903 | 34A | 90253 | 34E | D3441 | D3447 | D4075 | ||
| D253 | D276 | 61391 | 34F | 60936 | 36A | 90255 | 36A | D3445 | D3488 | D4076 | |
| 61394 | 34A | 60938 | 36A | 90269 | 34E | D3446 | D3630 | 15004 | |||
| Shed Codes | 34A Kings Cross | 31B March | 34E New England | 34F Grantham | 36A Doncaster | ||||||
| 36C Frodingham | 40A Lincoln | 40E Colwick | 50A York | ||||||||
| Sunday 26 August 1962 | 34E | total: | 88 | ||||||||
| N2 0-6-2T (GNR) | V2 2-6-2 | A3 4-6-2 | WD 2-8-0 | ||||||||
| 69523 | 34E W | 60803 | 34E | 60063 | 34A Isinglass | 90015 | 34E | 90490 | 34E | ||
| 69529 | 34E | 60845 | 34E | 60065 | 34E Knight of Thistle | 90024 | 34E | 90514 | 34E | ||
| 69546 | 34E | 60858 | 34E | A2/3 4-6-2 | 90050 | 34E | 90618 | 34E | |||
| 69579 | 34E | 60862 | 34A | 60533 | 36A Happy Knight | 90055 | 34E | 90659 | 34E | ||
| 69593 | 34E | 60906 | 34E | 9F 2-10-0 | 90075 | 34E | 90660 | 34E | |||
| cl 4MT 2-6-0 (I) | 60956 | 34E | 92035 | 34E | 92179 | 34E | 90106 | 34E | 90662 | 34E | |
| 43067 | 34E | B1 4-6-0 | 92036 | 34E | 92180 | 34E | 90129 | 34E | 90665 | 34E | |
| 43081 | 34E | 61070 | 34E | 92039 | 34E | 92182 | 34E | 90151 | 34E | 90730 | 34E |
| 43084 | 34E | 61073 | 34E | 92044 | 34E | 92184 | 34E | 90154 | 34E | 0-6-0 diesels | |
| 43088 | 34E | 61207 | 34E | 92140 | 34E | 92185 | 34E | 90158 | 34E | 15004 | D3488 |
| 43089 | 34E | 61210 | 34E | 92143 | 34E | 92188 | 34E | 90185 | 34E | D3441 | D3630 |
| 43094 | 34E | 61272 | 34E | 92144 | 34E | 92189 | 36A | 90215 | 34E | D3446 | D4075 |
| 43146 | 34E | 61282 | 34E | 92145 | 34E | 92198 | 36A | 90269 | 34E | D3451 | D4077 |
| 43150 | 34E | K3 2-6-0 (GNR) | 92146 | 34E | EE T4 diesels | 90270 | 34E | D3486 | |||
| 43151 | 34E | 61830 | 34E | 92147 | 34E | D252 | D394 | 90428 | 34E | Brush T2 diesel | |
| 43153 | 34E | 61835 | 34E | 92178 | 34E | D253 | 90454 | 34E | D5643 | ||
| Shed Codes | 34A Kings Cross | 34E New England | 36A Doncaster | ||||||||
| Sunday 9 September 1962 | 34E | total: | 97 | ||||||||
| N2 0-6-2T (GNR) | V2 2-6-2 | A4 4-6-2 | WD 2-8-0 | ||||||||
| 69523 | 34E S | 60817 | 34E | 60010 | 34A Dominion of Canada | 90015 | 34E | 90660 | 34E | ||
| 69529 | 34E S | 60821 | 34E | A3 4-6-2 | 90050 | 34E | 90662 | 34E | |||
| 69546 | 34E S | 60832 | 34E | 60048 | 34E Doncaster | 90055 | 34E | 90665 | 34E | ||
| 69579 | 34E S | 60841 | 34E | 60063 | 34A Isinglass | 90075 | 34E | 90730 | 34E | ||
| 69583 | 34E S | 60845 | 34E | A1 4-6-2 | 90146 | 34E | 9F 2-10-0 | ||||
| 69593 | 34E S | 60866 | 34E | 60135 | 56B Madge Wildfire | 90158 | 34E | 92037 | 34E | ||
| cl 4MT 2-6-0 (I) | 60912 | 34E | A2/3 4-6-2 | 90165 | 34E | 92038 | 34E | ||||
| 43081 | 34E | 60914 | 34E | 60513 | 34E Dante | 90180 | 34E | 92039 | 34E | ||
| 43082 | 34E | B1 4-6-0 | 60514 | 34E Chamossaire | 90185 | 34E | 92041 | 34E | |||
| 43085 | 40F | 61070 | 34E | K3 2-6-0 (GNR) | 0-6-0 diesels | 90208 | 36A | 92044 | 34E | ||
| 43089 | 34E | 61075 | 34A | 61825 | 34E S | D3440 | D3487 | 90215 | 34E | 92143 | 34E |
| 43094 | 34E | 61097 | 34E | 61830 | 34E | D3445 | D3488 | 90232 | 36C | 92145 | 34E |
| 43150 | 34E | 61174 | 34E | 61835 | 34E S | D3447 | D3629 | 90239 | 34E | 92146 | 34E |
| 43151 | 34E | 61207 | 34E | O2 2-8-0 (GNR) | D3449 | D3630 | 90270 | 34E | 92149 | 34E | |
| 43153 | 34E | 61210 | 34E | 63922 | 34F | D3450 | D4075 | 90428 | 34E | 92177 | 34E |
| 43156 | 40E | 61272 | 34E | EE T4 diesels | D3453 | D4077 | 90490 | 34E | 92179 | 34E | |
| 61282 | 34E S | D252 | D395 | D3486 | 15004 | 90609 | 50B | 92180 | 34E | ||
| 61331 | 34E | D351 | 90618 | 34E | 92183 | 34E | |||||
| 61408 | 40B | S - stored, all withdrawn by 23 Sep. | 90659 | 34E | 92185 | 36C | |||||
| Shed Codes | 34A Kings Cross | 34E New England | 34F Grantham | 36A Doncaster | 36C Frodingham | ||||||
| 40B Immingham | 40E Colwick | 40F Boston | 50B Hull Dairycotes | 56B Ardsley | |||||||
| Sunday 7 October 1962 | 34E | total: | 91 | ||||||||
| N2 0-6-2T (GNR) | V2 2-6-2 | A4 4-6-2 | WD 2-8-0 | 9F 2-10-0 | |||||||
| 69520 | 34E W | 60803 | 34E | 60013 | 34A Dom. Of New Zealand | 90031 | 34E | 92034 | 34E | ||
| 69523 | 34E W | 60817 | 34E | A3 4-6-2 | 90043 | 41J | 92037 | 34E | |||
| 69529 | 34E W | 60821 | 34E | 60046 | 34E Diamond Jubilee | 90106 | 34E W | 92038 | 34E | ||
| 69546 | 34E W | 60830 | 34F | 60047 | 34E Donovan | 90130 | 34E | 92140 | 34E | ||
| 69583 | 34E W | 60845 | 34E W | 60048 | 34E Doncaster | 90151 | 34E | 92149 | 34E | ||
| 69593 | 34E W | 60893 | 34E W | 60050 | 34E Persimmon | 90158 | 34E | 92178 | 34E | ||
| B1 4-6-0 | 60912 | 34E | 60062 | 34E Minoru | 90246 | 34E | 92180 | 34E | |||
| 61097 | 34E | 60914 | 34E W | 60063 | 34A Isinglass | 90439 | 34E | 92182 | 34E | ||
| 61138 | 41F | 60924 | 36A | 60065 | 34E Knight of Thistle | 90484 | 36A | 92183 | 34E | ||
| 61143 | 40B | 60956 | 34E W | 60108 | 34E Gay Crusader | 90514 | 34E | 92184 | 34E | ||
| 61207 | 34E | cl 4MT 2-6-0 (I) | 60110 | 34A Robert the Devil | 90613 | 34E | 92186 | 34E | |||
| 61210 | 34E | 43067 | 34E | 60111 | 34F Enterprise | 90659 | 34E | 92187 | 34E | ||
| 61227 | 40E | 43082 | 34E | A1 4-6-2 | O4/7 2-8-0 (GCR) | 92188 | 34E | ||||
| 61272 | 34E | 43088 | 34E | 60125 | 36A Scottish Union | 63628 | 36C | 92197 | 40B | ||
| 61282 | 34E W | 43089 | 34E | A2/3 4-6-2 | O2 2-8-0 (GNR) | Brush T2 diesel | |||||
| 61302 | 34E | 43092 | 40F | 60500 | 34E Edward Thompson | 63927 | 36E | D5675 | |||
| 61331 | 34E | 43146 | 34E | 60523 | 34E Sun Castle | EE T4 diesel | |||||
| 61364 | 34E W | 43151 | 34E | 0-6-0 diesels | D242 | ||||||
| K3 2-6-0 (GNR) | 0-4-0 diesel | D3445 | D3447 | D3449 | D3451 | D3486 | D4076 | ||||
| 61864 | 34E W | Departmental 81 | D3446 | D3448 | D3450 | D3453 | D3487 | W - withdrawn | |||
| Shed Codes | 34A Kings Cross | 34E New England | 34F Grantham | 36A Doncaster | 36C Frodingham | ||||||
| 36E Retford | 40B Immingham | 40E Colwick | 40F Boston | 41F Mexborough | 41J Langwith Jct. | ||||||
| Sunday 4 November 1962 | 34E | total: | 92 | ||||||||
| N2 0-6-2T (GNR) | V2 2-6-2 | A4 4-6-2 | WD 2-8-0 | 9F 2-10-0 | |||||||
| 69504 | 34E W | 60803 | 34E | 60003 | 34A Andrew K. McCosh | 90015 | 34E | 92034 | 34E | ||
| 69520 | 34E W | 60841 | 34E | 60007 | 34A Sir Nigel Gresley | 90031 | 34E | 92035 | 34E | ||
| 69523 | 34E W | 60845 | 34E W | A3 4-6-2 | 90050 | 34E | 92037 | 34E | |||
| 69529 | 34E W | 60858 | 34E | 60050 | 34E Persimmon | 90073 | 34E | 92038 | 34E | ||
| 69546 | 34E W | 60866 | 34E | 60107 | 34A Royal Lancer | 90096 | 34E | 92040 | 34E | ||
| 69583 | 34E W | 60880 | 34E | 60108 | 34E Gay Crusader | 90106 | 34E W | 92041 | 34E | ||
| 69593 | 34E W | 60881 | 34E | A2/3 4-6-2 | 90146 | 34E | 92042 | 34E | |||
| K3 2-6-0 (GNR) | 60893 | 34E W | 60513 | 34E Dante | 90151 | 34E | 92044 | 36A | |||
| 61835 | 34E W | 60906 | 34E | 60523 | 34E Sun Castle | 90349 | 34E | 92142 | 34E | ||
| 61864 | 34E W | 60912 | 34E | 60533 | 34E Happy Knight | 90428 | 34E | 92146 | 34E | ||
| 61906 | 50B | 60914 | 34E W | B1 4-6-0 | 90454 | 34E | 92169 | 36A | |||
| 0-6-0 diesels | 60956 | 34E W | 61070 | 34E | 61272 | 34E | 90514 | 34E | 92173 | 36A | |
| D3440 | D3485 | 60961 | 50A | 61073 | 34E | 61282 | 34E W | 90659 | 34E | 92178 | 34E |
| D3445 | D3488 | cl 4MT 2-6-0 (I) | 61074 | 34E | 61302 | 34E | 90696 | 36C | 92181 | 34E | |
| D3446 | D3629 | 43067 | 34E | 61122 | 34E | 61364 | 34E W | K1 2-6-0 | 92186 | 34E | |
| D3448 | D4075 | 43081 | 34E | 61156 | 31B | 62070 | 36E | 92188 | 34E | ||
| D3449 | D4076 | 43082 | 34E | 61174 | 34E | Brush T2 diesel | |||||
| D3450 | D4077 | 43088 | 34E | 61207 | 34E | D5645 | |||||
| 43146 | 34E | 61250 | 34E A. Harold Bibby | W - withdrawn | |||||||
| Shed Codes | 31B March | 34A Kings Cross | 34E New England | 36A Doncaster | 36C Frodingham | ||||||
| 36E Retford | 50A York | 50B Hull Dairycotes | |||||||||
| Sunday 9 December 1962 | 34E | total: | 79 | ||||||||
| cl 4MT 2-6-0 (I) | B1 4-6-0 | A4 4-6-2 | WD 2-8-0 | 9F 2-10-0 | |||||||
| 43067 | 34E | 61003* | 36A | 60017 | 34A Silver Fox | 90031 | 34E | 92034 | 34E | ||
| 43081 | 34E | 61070 | 34E | A3 4-6-2 | 90073 | 34E | 92035 | 34E | |||
| 43082 | 34E | 61073 | 34E | 60046 | 34E Diamond Jubilee | 90146 | 34E W | 92037 | 34E | ||
| 43084 | 34E | 61074 | 34E | 60048 | 34E Doncaster | 90246 | 34E | 92040 | 34E | ||
| 43089 | 34E | 61094 | 41A | 60054 | 34F Prince of Wales | 90259 | 40E | 92042 | 34E | ||
| 43094 | 34E | 61122 | 34E | 60056 | 34F Centenary | 90270 | 34E | 92142 | 34E | ||
| 43111 | 34F | 61160 | 40E | 60065 | 34E Knight of Thistle | 90428 | 34E | 92145 | 34E | ||
| 43150 | 34E | 61179 | 34A | 60112 | 34F St. Simon | 90453 | 36C | 92146 | 34E | ||
| V2 2-6-2 | 61207 | 34E | A1 4-6-2 | 90502 | 34E | 92149 | 34E | ||||
| 60814 | 34F | 61250* | 34E | 60133 | 56C Pommern | N2 0-6-2T (GNR) | 92176 | 36A | |||
| 60817 | 34E | 61251* | 34F | 60134 | 56B Foxhunter | 69504 | 34E W | 92177 | 36A | ||
| 60832 | 34E S | 61264 | 40E | 60150 | 50A Willbrook | 69520 | 34E W | 92181 | 34E | ||
| 60858 | 34E | 61282 | 34E W | A2/3 4-6-2 | 69523 | 34E W | 92183 | 34E | |||
| 60864 | 50A | K3 2-6-0 (GNR) | 60500 | 34E Edward Thompson | 69529 | 34E W | 92184 | 34E | |||
| 60866 | 34E S | 61835 | 34E W | 60514 | 34E Chamossaire | 69546 | 34E W | 92186 | 34E | ||
| 60880 | 34E | 61864 | 34E W | 60520 | 34E Owen Tudor | 69583 | 34E W | 92187 | 34E | ||
| 60881 | 34E | 60533 | 34E Happy Knight | 69593 | 34E W | O1 2-8-0 (GNR) | |||||
| 60912 | 34E | *B1 names : Gazelle, A. Harold Bibby, Oliver Bury | W - withdrawn | 63868 | 31B | ||||||
| Shed Codes | 31B March | 34A Kings Cross | 34E New England | 34F Grantham | 36A Doncaster | ||||||
| 36C Frodingham | 40E Colwick | 41A Sheffield Darnall | 50A York | 56B Ardsley | 56C Copley Hill | ||||||
| See also : | New England in 1961 | ||||||||||
Bank Hall Locomotive Depot in 1948: two ex-Lancashire & Yorkshire engines outside the smaller through Shed: ex-L&Y 1F 0-6-0T No. 11535, fitted with dumb buffers and swinging spark-arrestor for working in the Docks; behind it is Class 30 6F 0-8-0 No. 12782. (Beyond can be glimpsed an 8F 2-8-0 with the unusual combination of 'M' as well as the BR initial '4' added to its number). Photo: 20 June 1848 by Ben Brooksbank, Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.0 license.
Recording Locomotive Sightings 1943 - 1968
A generation of enthusiasts recorded the movements of locomotives around the railway system. These records of visits to locomotive depots have been collected and carefully analysed to provide an overall portrait for the period 1943 to 1968. During that period of steam's final years, there was a marked change from the pre-grouping types that still found work at a few depots, to the modern BR designs that worked until the end in 1968. The handling of freight and passenger services was a major undertaking from town and cities, ports, coal mines and factories. All of it traversed the labyrinth of lines that criss-crossed the country. There were numerous 'sheds' spread throughout the length and breadth of the land that provided and serviced the vast army of steam locomotives (20,000 in 1948). Here is just a taste of that history.
No comments:
Post a Comment