50A Allocations 1962 | Jan-62 | Feb-62 | Mar-62 | Apr-62 | May-62 | Jun-62 | Jul-62 | Aug-62 | Sep-62 | Oct-62 | Nov-62 | Dec-62 | |
York | |||||||||||||
43014 | cl 4MT 2-6-0 (I) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
43055 | cl 4MT 2-6-0 (I) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
43071 | cl 4MT 2-6-0 (I) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
43097 | cl 4MT 2-6-0 (I) | 50D | 50D | 50D | 50D | 50B | 50B | 50B | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
43126 | cl 4MT 2-6-0 (I) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
46480 | cl 2MT 2-6-0 (I) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 9D | 9D | 9D | 9D | 9D |
46481 | cl 2MT 2-6-0 (I) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50F | 50F | 50F | 50F | W |
47556 | cl 3F 0-6-0T | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | W |
60121 | A1 4-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
Silurian | |||||||||||||
60124 | A1 4-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
Kenilworth | |||||||||||||
60126 | A1 4-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
Sir Vincent Raven | |||||||||||||
60138 | A1 4-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
Boswell | |||||||||||||
60140 | A1 4-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
Balmoral | |||||||||||||
60146 | A1 4-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
Peregrine | |||||||||||||
60150 | A1 4-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
Willbrook | |||||||||||||
60153 | A1 4-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | W | W | W |
Flamboyant | |||||||||||||
60154 | A1 4-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
Bon Accord | |||||||||||||
60155 | A1 4-6-2 | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52D | 52D | 50A | 50A |
Borderer | |||||||||||||
60512 | A2/3 4-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
Steady Aim | |||||||||||||
60515 | A2/3 4-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | W | W | W |
Sun Stream | |||||||||||||
60516 | A2/3 4-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | W | W | W |
Hycilla | |||||||||||||
60518 | A2/3 4-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | W | W | W |
Tehran | |||||||||||||
60519 | A2/3 4-6-2 | 64A | 64A | 64A | 64A | 64A | 64A | 64A | 64A | 64A | 64A | 64A | 50A |
Honeyway | |||||||||||||
60522 | A2/3 4-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 61B |
Straight Deal | |||||||||||||
60524 | A2/3 4-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
Herringbone | |||||||||||||
60526 | A2 4-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | W | W | W |
Sugar Palm | |||||||||||||
60531 | A2 4-6-2 | 61B | 61B | 61B | 61B | 61B | 61B | 61B | 61B | 61B | 61B | 61B | 50A |
Bahram | |||||||||||||
60536 | A2 4-6-2 | 64A | 64A | 64A | 64A | 64B | 64B | 64B | 64B | 64B | 64A | 64A | 50A |
Trimbush | |||||||||||||
60805 | V2 2-6-2 | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 50A |
60810 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60828 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60831 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60833 | V2 2-6-2 | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 50A |
60837 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60839 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | W | W | W |
60842 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | W | W | W |
60847 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
St. Peter's School, York A.D. 627 | |||||||||||||
60848 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | W | W | W | W | W |
60855 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60856 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60864 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60876 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60877 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60878 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | W | W | W |
60879 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60887 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60895 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60907 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | W | W | W | W | W | W | W | W |
60911 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | W |
60918 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | W | W | W |
60925 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60929 | V2 2-6-2 | 52D | 52D | 52D | 52D | 52D | 52D | 52D | 52D | 52D | 52D | 52D | 50A |
60932 | V2 2-6-2 | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 50A |
60939 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60941 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60942 | V2 2-6-2 | 52A | 52A | 52A | 52A | 52A | 52A | 52A | 52A | 52A | 52A | 52A | 50A |
60945 | V2 2-6-2 | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 52B | 50A |
60954 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60961 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60963 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60967 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60968 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60974 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60975 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60977 | V2 2-6-2 | 50A | W | W | W | W | W | W | W | W | W | W | W |
60981 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
60982 | V2 2-6-2 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61002 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
Impala | |||||||||||||
61018 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
Gnu | |||||||||||||
61020 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | W |
Gemsbok | |||||||||||||
61021 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
Reitbok | |||||||||||||
61031 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
Reedbuck | |||||||||||||
61039 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 2F | 2F | 2F | 9G | 9G |
Steinbok | |||||||||||||
61049 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61053 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61062 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61068 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 56B | 56B |
61069 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61071 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61084 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61086 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | W |
61198 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61229 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61240 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 56B | 56B |
Harry Hinchcliffe | |||||||||||||
61273 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61276 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61288 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61291 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 56B | 56B |
61319 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61337 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61388 | B1 4-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 56B | 56B |
61417 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | W | W | W | W | W |
61418 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50B |
61420 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50B |
61421 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61434 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61435 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50B |
61437 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50B |
61438 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50B |
61439 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | W | W | W | W | W |
61444 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50B |
61448 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61453 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50B |
61454 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61455 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61457 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
61463 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50B |
61467 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50B |
61472 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50B |
61475 | B16 4-6-0 (NER) | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
62005 | K1 2-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
62009 | K1 2-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
62042 | K1 2-6-0 | 51L | 51L | 51L | 51L | 51L | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
62046 | K1 2-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
62047 | K1 2-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
62049 | K1 2-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
62056 | K1 2-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
62057 | K1 2-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
62061 | K1 2-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
62063 | K1 2-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
62065 | K1 2-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
65890 | J27 0-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 52F | 52F | 52F | 52F | 52F |
65894 | J27 0-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
68046 | J94 0-6-0ST | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 51A | 51A | 51A |
68061 | J94 0-6-0ST | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 51C | 51C | 51C |
76024 | BR 4MT 2-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 51L | 51L | 51L | 51L | 51L | 51L | 51L |
77012 | BR 3MT 2-6-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
90026 | WD 2-8-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
90030 | WD 2-8-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
90045 | WD 2-8-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
90078 | WD 2-8-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
90217 | WD 2-8-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
90424 | WD 2-8-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
90467 | WD 2-8-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
90517 | WD 2-8-0 | 51L | 51L | 51L | 51L | 51L | 51L | 51L | 51L | 51L | 51L | 50A | 50A |
90518 | WD 2-8-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
90571 | WD 2-8-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
90578 | WD 2-8-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
90623 | WD 2-8-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
90663 | WD 2-8-0 | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A | 50A |
Totals | 127 | 126 | 126 | 126 | 125 | 125 | 125 | 119 | 119 | 108 | 106 | 100 | |
Abbreviations | I - Ivatt | BR - British Railways | NER - North Eastern Railway | ||||||||||
WD - War Department | W - Withdrawn | ||||||||||||
Shed Codes | 2F - Woodford Halse | 9D - Buxton | 9G - Gorton | ||||||||||
50A - York | 50B - Hull Dairycotes | 50D - Goole | |||||||||||
50F - Malton | 51A - Darlington | 51C - West Hartlepool | |||||||||||
51L - Thornaby | 52A - Gateshead | 52B - Heaton | |||||||||||
52D - Tweedmouth | 52F - N&S Blyth | 61B - Aberdeen Ferryhill | |||||||||||
64A - St. Margarets |
Bank Hall Locomotive Depot in 1948: two ex-Lancashire & Yorkshire engines outside the smaller through Shed: ex-L&Y 1F 0-6-0T No. 11535, fitted with dumb buffers and swinging spark-arrestor for working in the Docks; behind it is Class 30 6F 0-8-0 No. 12782. (Beyond can be glimpsed an 8F 2-8-0 with the unusual combination of 'M' as well as the BR initial '4' added to its number). Photo: 20 June 1848 by Ben Brooksbank, Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.0 license.
Recording Locomotive Sightings 1943 - 1968
A generation of enthusiasts recorded the movements of locomotives around the railway system. These records of visits to locomotive depots have been collected and carefully analysed to provide an overall portrait for the period 1943 to 1968. During that period of steam's final years, there was a marked change from the pre-grouping types that still found work at a few depots, to the modern BR designs that worked until the end in 1968. The handling of freight and passenger services was a major undertaking from town and cities, ports, coal mines and factories. All of it traversed the labyrinth of lines that criss-crossed the country. There were numerous 'sheds' spread throughout the length and breadth of the land that provided and serviced the vast army of steam locomotives (20,000 in 1948). Here is just a taste of that history.
No comments:
Post a Comment